Kurragömma

 
 
Idag har jag varit på en introduktionskurs för ett jobb här i Stockholm, träffade mycket trevliga människor och lärde mig till och med ett och annat, men man märkte att det var länge sedan man har varit tvungen att sitta ned och lyssna så länge(4h) för gud vad trött i huvudet man blir efter ett tag, om inte annat rastlös, kom på mig själv mer än en gång att jag satt och ritade istället för att lyssna, inte för att det var ointressant eller något men blev för mycket att lyssna på vid vissa tillfällen haha.
Ska bli intressant den dagen jag börjar plugga igen.
Annars har jag strosat runt och gått vilse i dag, med flit, tro det eller ej, alla nya ställen som jag har varit på har jag funnit mig lära känna genom att gå vilse, för att sen hitta vägen tillbaka, och med tiden börja känna igen vägar som en gång var okända, så det var det jag gjorde, jag gick vilse så jag skulle lära känna Stockholm lite bättre och hitta nya vägar.
Sen jag började komma lite oftare till Stockholm så har jag köpt två nya böcker, det är så avslappnande att sitta på pendeln utan musik och läsa, det är inte så ofta annars som jag finner ron att läsa.
Jag känner ett serious need av en vecka utan teknologi känner jag, jag är inne i den här onda cirkeln av att pendla mellan alla sociala medier en gång var femte minut, mår dåligt psykiskt bara jag tänker på det.
Längtar tillbaka till tiden i Norge när min mobil gick sönder, jag hade inte en mobil på tre månader, och det var den mest avslappnande tiden i mitt liv sedan jag fick min första Iphone tror jag.
Jag saknar tiden när all teknologi var okänd för oss, när gosdjur var livet och man lekte kurragömma, behöver mig verkligen a good game of kurragömma just nu, fan vad bra jag är på det.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: