Organic farmers market





 
Förrförra helgen så var vi till San José för att besöka en Organic farmers market.
Och det var precis vad namnet säger, en ekologisk marknad där dem sålde allt från frukt, grönsaker, färskpressade juicer, gröna smoothies, fruktsmörgåsar, veganska rätter, rökelser, instrument, chiabars, kläder och i princip alla hälsogrejer som kostar skjortan i Sverige.
Det var mycket blandat folk, alla var väldigt trevliga och öppna och jag kände mig verkligen som hemma.
Jag mötte även upp en ny vän på markanden, Emma! Har nu en svensk vän i Costa Rica! Woho!
Efter markanden så gick jag och Emma till ett museum i San José där det fanns mycket föremål som har gjorts och ägts av The Native people i det gamla Costa Rica, det var mycket keramik, med dem mest kreativa, spirituella, fantasifulla mönster/skulpturer jag sett, det var riktigt fascinerande.
Bilder och skapelser av varelser som jag bara har hört om från människor som själv upplevt den spirituella delen av regnskogen.
Efter mycket gående så satt vi oss och åt lite sen lunch, sedan gick vi vidare och kolla på gatuartister som dansade och trixade med bollar och ja jag vet inte allt.
Vid sex så skildes vi åt och orienterade oss till våra bussar.
Det var en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: