Din rädsla är inte min

 
 
Jag måste lätta ut lite irritation som jag har inom mig.
Herregud vad jag stör mig på negativa människor.
Dessa människor som ska låtsas vara intresserad av var man har för sig nu för tiden och vad som ligger i ens framtid, bara för att när man sedan berättar om sina drömmar & planer, ska kunna strö sin negativitet över allt som man just lagt på bordet.
Det stör mig så ENORMT mycket.
T.ex. när man berättar om sina framtida resor som man längtar till så mycket, och allt folk har att komma med är "Oj där är det farligt".
Visst jag kan helt och hållet förstå om familjemedlemmar blir oroliga när man ska åka så långt bort och att dem bara vill värna om ens säkerhet, MEN jag tycker det är fult att vissa använder sig av skrämselmetoder då istället för att bara säga "Var säkra och ta hand om varandra". 
För jag kommer åka varesig DU är rädd eller inte.
Och när någon säger "Där är det farligt" eller "Där finns det farliga personer" så tänker jag, vet inte dessa människor som säger detta att farliga personer och platser finns runt om i HELA VÄRLDEN, i varje land, i varje län, i varje stad finns det människor och platser som är farligare än andra, det är fakta.
 
Risker finns med allt man gör i livet, och självklart väljer man själv hur mycket risker man vill ta.
Personligen så vill inte jag leva i rädsla, jag vill kunna göra det jag drömmer om med ett öppet sinne, 
jag tar hellre "risker" och gör det jag önskar göra än att bara sitta hemma för att jag är för rädd för att leva livet som har tilldelats mig.
Jag kan dö av att sätta en bit gurka i halsen, eller när jag går över ett övergångsställe, eller när jag ligger och i sängen och sover, det kommer hända förr eller senare, på ett eller annat sätt, så jag väljer att leva levande hellre än att leva som att jag redan är död.
Det är så grymt tråkigt när någon måste placera oro och rädsla i ens huvud som inte var där till att börja med, och som därmed stänger ens sinne som en gång var så öppet för nya saker.
Som var så törstigt på nya erfarenheter och upplevelser, nu när man ger sig ut på dem där sakerna som man så länge drömt om, kommer den där rädslan som någon jävel placerat där, ligga och gnaga i bakhuvudet och ta upp plats som en gång var menat för förväntingar och glädje.
Jag tycker inte det är rättvist att överföra rädslan som man har i själen till någon annan, en rädsla som inte var min till att börja med, om något så tycker jag det är ett egoistiskt beteende. 
Någon kanske tänker att det är i all välmening dem säger det dem säger men för en annan så låter det bara som att du har svårt för att bara vara glad för någon annans skull.
 
Om det är rädsla och oro du känner inför det jag berättar, kom ihåg att det är DIN rädsla och oro, inte MIN.
Låt den då förbi din, för jag har inget intresse av att dela den med dig eller ta över den från dig, din rädsla kan du behålla för dig själv, så du behöver inte ens yttra den till mig.
Din rädsla bidrar bara med negativitet till mitt liv.
Så tänk på det nästa gång någon berättar om något som du märker att dem är exalterad över, förstör inte glädjen för den personen bara för att du är rädd.
Bara för att en person har blommat mer än du betyder det inte att du har rätten att dra av bladen från den andre.


Kommentarer
Postat av: Pölsa

YOU GO GIRL!!! KÖR VAD FAN DU VILL OCH SKIT I ALLT OCH ALLA <3 du klarar allt det vet jag!!

2016-08-23 @ 14:34:49
URL: http://www.malincecilia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: