Länsmuseet

 
Förra veckan åkte jag, mormor och morfar en sväng till Länsmuseet i Gävle.
Dem har så himla mycket fin konst där och så stod ju årets pepparkakshus kvar! Så vi var dit och kolla runt lite.
Som några kanske vet så har jag ju faktiskt även praktiserat där! Och för mig som är väldigt intresserad av kultur/konst/historia så var ju det hur kul som helst, trivdes verkligen hur bra som helst, det var som ett lugn att strosa runt där på museet dom dagarna! Sen så var jag även varannan vecka i den tillhörande Fogden där dem bevarar alla andra gamla föremål, var verkligen så grymt coolt att gå runt där i lagren och kolla på alla historiska föremål! Om ni inte har något för er någon dag och är intresserad av konst ochg sånt, ta en tur till Länsmuseet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: