Rio Grande

 
 
 
 
 
 
Hej alla som läser!
Dagarna känns som timmar här borta.
Man går upp klockan sju varje morgon och man hinner knappt blinka så ligger man i sängen för att sova igen.
Igår så var jag och Laura på en födelsedagsfest lite utanför Atenas, jag hade riktigt kul och träffade många nya trevliga människor.
Lärde mig även mycket om kulturen i Costa Rica/Latin Amerika på denna fest.
Det var intressant och även mycket störande haha. Ska gå in på det i något annat inlägg.
Idag så vaknade jag i vanlig ordning klockan sju av att det var ljust i rummet och det var bara att gå upp för vi skulle åka till Rio Grande som ligger några få mil ifrån hemmet.
Familjen jag bor hos har hand om tio volontärer som kom till Atenas igår,det är folk från hela världen men som studerar tillsammans i Vermont.
Så dagens utflykt var för att visa dem en liten del av Costa Rica.
Rio Grande är som en flod som går genom bergen i en by som heter Orotina, och som ni ser på bilderna så hoppa det människor hej-vilt från alla håll och kanter ned i vattnet.
Fanns även "Rushbanor" som man kunde åka ned i vattnet från.
Det var riktigt skönt att få bada och svalka sig för första gången i detta varma klimat.
Lyckades även bränna mig idag, är dock förvånad att det inte har hänt tidigare, men eftersom jag är van med att bränna mig så känns det som att allt är i vanlig ordning nu haha.
Vi såg även en gammal guldgruva när vi klättra runt där.
När vi väl var hemma så tog jag min bok och la mig i hängmattan, jag slocknade direkt och läste inte en enda sida.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: