Rio de Celeste

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
I söndags så var vi på en tour till Rio de Celeste i Guanacaste.
Det var egentligen en tour för locals only men vi fick följa med ändå.
Vi klev upp fyra på morgonen för att ta en taxi dit bussen skulle gå, bussturen dit var 4 timmar och på vägen så stannade vi för lite frukost alá Costa Rica, det vill säga bönor och ris, också kallat Gallo Pinto, men tro mig, det är godare än vad det låter. 
Vi kom fram vid nio på morgonen.
Det var hur vackert som helst! Vattnet var magiskt turkost och exotiska växter överallt som man med lite tur kan ha levandes inomhus i Sverige.
Det var dock lite jobbigt att pulsera i hal lera bland rötter och stenar i upp- och nedförsbackar i 3 timmar.
Det var som ett bättre benpass.
Är absolut imponerad av dem som tog med sig sina småbarn på detta då jag hade fullt sjå med att hålla mig själv på benen, vet inte hur dem gjorde det.
Det var helt klart en bra tour, jag förstod dock inte så mycket av vad guiden sa då allt var på spanska men jag såg mig omkring lite själv.
Jag inte ett sånt jättefan av såna här tourer då jag själv kan känna att man inte riktigt får den tid att se sig om och njuta av tillvaron och av miljön, man måste alltid stressa sig fram för att hinna med gruppen och vid detta tillfälle kunde man inte riktigt se sig omkring när man gick heller för man var alltid tvungen att kolla vart man satt fötterna så man inte skulle dyka ned i leran. Men i överlag så var det en bra tour och en bra dag, helt klart!
Vid nio på kvällen var vi hemma igen och jag somnade 20 sekunder efter jag lagt huvudet på kudden.


Kommentarer
Postat av: Ida Sandberg

men jag DÖÖÖR vad fint!!

Svar: Visst då! Ännu vackrare i verkligheten också!!
gabriella öhrn

2016-02-07 @ 21:38:56
URL: http://nouw.com/blousey

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: