Exploring




  I förrgår så var vi ut på en promenad i familjen enorma trädgård, dem har allt från apelsiner, mandariner, lime, bananer, mango, ananas, cashew, macadamia o.s.v. allt man kan drömma om som svensk att ha i trädgården.
Vi grävde upp stora rötter från marken som vi på kvällen kokade och friterade, dem kallades "Juca", det stavas nog dock inte så.
Dem var väldigt goda och var lite som potatis, men mer smakrik.
Vi gick även ner i skogen och gick vid vattendraget, det var väldigt fint där men även VÄLDIGT högljutt med ljuden från alla djur och syrsor.
Senare på kvällen när solen hade gått ned så gick jag på en promenad runt i området, det kändes som jag gick runt med en stor färggrann ballonghatt för GUD vad folk stirrade på mig haha.
Jag antar att det är något som man får vänja sig vid när man bor i småstäder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: