KRAV MAGA

 
Hejhej! Idag har jag varit ledig hela dagen lång, så jag passade på att följa med Fanny till Adecco och lämna mitt polisregisterutdrag, efter det så åkte vi hem och åt lite lunch och kolla på Solsidan tillsammans!
Nu har jag just kommit hem, jag har varit och provat på Krav Maga för första gången! Jag har så länge velat prova det men eftersom min hemort inte har det största utbudet av aktiviteter så har jag inte haft möjlighet till det, MEN när jag och Fanny var ute och gick här i Stavanger en kväll så såg jag en Krav Maga studio och jag blev ÖVERLYCKLIG, sprang och skrek och hoppade runt och grejer.
Men det var iallafall suuuuuperkul, jag har alltid varit fashinerad av denna typ av träning.
Krav Magan kommer ursprungligen från Israel om jag inte har helt fel och det är självförsvar mot attacker stående, sittande, liggande, med kniv, med vapen, med knytnäve, i mörka situationer, i stressade situationer and so on and so on, iaf så använde sig den Israeliska armén av detta under 60-talet!
Det var även roligt att det var en blandad klass nu med killar och tjejer, personligen tycker jag det blir lite roligare när man kan vara med en kille för då vågar man ta i mycket mer och vara mer intensiv, iallafall jag haha, som tur var hamnade jag med den största killen som dessutom var gammal tränare så han tog mina slag som en man haha.
Rekommenderar iallafall detta till alla som har möjlighet till det och som är intresserad av att lära sig självförsvar!
För mig som tjej känns detta TRYGGT att lära sig då det känns som att man inte riktigt går trygg någonstans längre, sorgligt nog. 
Aja, jag hoppas alla har haft en fin dag! Jag ska duscha och göra lite matlådor sen ska jag somna tidigt för imorgon har jag öppna gymmet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: