Min resa till Stavanger

 
 
 
 
Tänkte berätta lite om hur min resa gick! Jag fick skjuts till Arlanda vid 9.30 och kom fram en och en halv timme efter. Hela resan börjar med att jag hade ca 10 kg övervikt, så jag fick börja plocka ut massa grejer från resväskorna och lägga dem i två ICA-kassar som jag hade i väskan, och sen fick jag konka på dem plus mitt tunga handbagage hela resan. Resan till Oslo gick smidigt och snabbt. Jag kom fram till Oslo vid 15.00 och så fick jag checka in väskorna på nytt, sen fick jag gå och sätta mig och vänta på nästa flyg som skulle avgå 17.15, blev dock en försening så vi kom inte iväg förens 17.35. Flyget till Stavanger var trångt, långsamt och fyllt av plågsamt mycket barnskrik.
Väl framme i Stavanger så har tydligen Norweigan slarvat bort ett av mina bagage(självklart) så jag fick bara ett av mina bagage med mig. Dem skulle köra ut det sen när dem lokaliserat det.. men vem vet när det blir.. Så nu sitter jag här i lägenheten(som är jättefin) utan kläder, sminkborttagning, och alla mina andra ägodelar som var i den andra väskan.. Men jag överlever för stunden, jag livnär mig för tillfället på bullarna jag fick med mig från mormor och morfar.
Fannys morbror och hans fru kom och hämtade mig på flygplatsen och hjälpte mig när jag skulle anmäla väskan, Så tacksam att dem kunde hämta mig för jag var verkligen HELT slut när jag kom fram, och förstod inte ett ord av vad dem sa i informationsdisken.
Sen skjutsa dem mig till lägenheten där jag mötte upp hyresvärden som skulle visa mig runt i lägenheten lite!
Nu sitter jag i min nybäddade säng och har packat upp den väskan jag fick med mig.
Det blir en snabbdusch och sen ska jag somna i Stavanger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: