First day

 
God morgon!
Idag vaknade jag runt kl 4.30 lokal tid p.g.a. jetlaggen, men har varit skönt att få lite sömn iallafall.
JAG ÄR ÄNTLIGEN HÄR! I COSTA RICA! knappt så jag kan förstå det själv, det har minst sagt varit en resa, så mycket problem och krångel som har uppstått under färden hit, det har varit riktigt utmattande.
Men, det viktigaste är att jag kom hit och nu kan jag lägga det där hemska resandet bakom mig!
Det var förseningar på flygen både på Arlanda och i Oslo, vilket resulterade i att jag missade mitt anslutande flyg i Fort Lauderdale till Costa Rica, så jag fick spendera en natt på hotell och ta ett nytt flyg dagen efter istället.
Som tur var så träffa jag en supertrevlig norsk tjej på flygplatsen som var i precis samma sits som jag, så jag var inte helt själv i detta, vi höll ihop under resandet från Florida till Costa Rica.
När jag kom fram så stod familjens tidigare Au pair, pappan och barnet och väntade på mig och gav mig ett riktigt välkomnande! Dem är hur snälla och trevliga som helst!
Vi åkte sen till familjens Activity Center och hälsade på och jag fick även träffa mamman i familjen.
Jag fick sen en liten rundtur i stan av familjens tidigare Au pair, vilket var välbehövligt, stan är inte så stor så om man vandrar runt lite så blir man nog snabbt bekant med vart allt ligger.
Slutligen så spela jag lite fotboll med barnet och vi var även med i en språk/fotbollslek som en av engelskaklasserna gjorde.
För dem som inte hänger med så driver familjen jag bor hos ett Activity center med språklektioner, dans och andra aktiviteter för vuxna och barn.
När vi kom hem till huset så visade dem mig runt, jag packade upp och gav dem lite svenska souvenirer och godis som dem verkade gilla(Dem gillade till och med kaviaren!!). 
Huset är väldigt enkelt och fint, gården och landskapet är helt underbart, fullt med vackra blommor och dem har apelsin/mandarin och bananträd i trädgården som man bara kan gå och plocka av.
Man märker verkligen att man är i en annan typ av skog nu, det är ständigt olika ljud från alla håll och kanter, men det är härligt på något sätt, avslappnande, men man känner att man är levande typ.
Och ja, det är typ 45 olika fåglar i trädgården, jag vill inte ens veta hur många olika spindlar det är, dem varnade mig iallafall för dem som är  stora, svarta och håriga.. men dem var tydligen vanligast under regnsäsongen, likaså med skorpioner, sen var det tydligen inte så vanligt att se ormar här heller.
Hoppas alla har en fin dag i vinterlandet Sverige, här är det 27 grader just nu.
Adios!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: