Känslor

Idag känner jag mig tom.
Tom på känslor, tom på ord, tom på förståelsen av hur kort livet kan vara och hur drastiskt det kan tas ifrån oss.
Så sjukt att döden kan påverka oss på ett helt annat sätt när man vet vem personen har varit, när man har sett personen en gång, när man liksom fysiskt sett personen levande.
Jag tänker på alla människor i världen som dött under dessa månader, i alla attacker, så många människor som har mist livet under så kort tid. Det är hemskt, så otroligt, otroligt, hemskt.
Men, jag tror att när det gäller så många människor, så många liv, är det alldeles för känslofyllt och för stort för att ens ta in på samma sätt som när det gäller en person.
Iallafall för mig.
Tänk hur det skulle vara om man kände sorg för varenda människa som dör varje dag, individuell sorg för varenda person som mister livet, en på ett hemskare sätt än den andra.
Jag tror inte man som människa klarar av en sån stor mängd av sorg och därför kan man automatiskt inte ta in det ända in i själen. 
Man blir mest målös, målös och sorgsen överlag för man kan ändå förstå hur många personer som har förlorat människor som dem har älskat över allt annat.
Jag är en extremt känslig människa, jag känner allt som går att känna, speciellt medlidande.
Jag känner medlidande för alla som förlorar någon som dom älskar, för alla djur som lever och dör i misär och plågeri, för alla barn som får växa upp utan en förälder, och för alla föräldrar som får leva vidare utan sina barn (om dem inte själv har valt det d.v.s.), för alla som blivit utsatt för ett övergrepp men som inte får någon rättvisa, och för alla dem som aldrig känt sig älskade.
Jag känner med alla orättvisor.
Jag vill avsluta det här inlägget med att skriva:
 
Vila i frid alla ni som inte är i livet längre.
Livet var kanske inte ämnat att sluta så drastiskt för er som det gjorde.
Men jag tror att efter detta liv så väntar ett annat, och jag hoppas ni har hittat dit.
Och att ni hittar lyckan, friden och tryggheten som ni säkert sökte eller hade i detta liv.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: