Kladdigt couscous

Det blev någon couscousblandning och vitkålsmos till mat idag.
Alltså älskar verkligen vitkålsmos så mycket, kanske inte ser så gott ut men man ska inte dömma det efter utseendet!
Hahah när jag hade gjort couscouset så kom jag på att vi inte äger något durkslag.. Så jag provade alla möjliga metoder för att få bort vattnet haha.. men tillslut gav jag upp och bara åt det kladdiga, klibbiga couscouset..
Om det är någon som vill prova att göra vitkålsmos så är det bara att skära upp lite vitkål och koka upp det med grädde, eller som jag hade, Oatly's havrebaserade matlagningsgrädde! och lite salt och peppar i det och sen är det bara att köra lite med en stavmixer! Hur lätt som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: