En text jag kan relatera till idag

" Idag är det fars dag på hela Instagram, jag har aldrig haft så många bilder på medelålders män i rad på mitt Instagram flöde som idag. Alla jag känner är och käkar farsdagmiddagar ikväll men inte jag, för jag har ingen pappa i mitt liv.

Trots att det bara är farsdag en gång om året är det inte farsdagmiddagarna och myset eller födelsedagar och presenter jag känner att jag missar utan det är allt annat många med pappor kanske inte tänker på för att det är så självklart. Jag som aldrig haft en pappa kan inte riktigt tänka mig hur det skulle kännas att ha en på samma vis som någon med pappa skulle föreställa sig ett liv utan en. Det känns så sjukt att tänka på att man bara har 50% av sina föräldrar med sig, att hälften av ens föräldrar inte finns med eller vill finnas med i ens liv, att jag kunde ha haft dubbelt så mycket. Det gör ont.

 Saker som att bara få skjuts till kanske skolan av sin pappa, att käka middag hela familjen någon gång ibland eller att bara ha en till nära vuxen att kunna prata med om både viktiga och oviktiga saker, det saknar jag i mitt liv. Att ha haft en pappa i sitt liv men sedan förlorat honom vågarjag knappt tänka på hur fruktansvärt det skulle vara. Det är svårt att säga att man saknar något man aldrig haft den i sitt liv men det gör jag ändå på något vis. Jag har absolut noll förståelse för folk som har alla möjligheter att kunna ha en relation till sitt barn men väljer att skita i det och inte ta sitt ansvar. Är inte det sånt om är inprogrammerat i våra hjärnor redan? Att få moders och faderskänslor till sina barn?

Jag är så glad över att mitt liv blivit så bra och att jag haft mycket tur på så många andra plan trots att det saknas någon där. Jag har också haft världens bästa och mest fantastiska mamma som älskat mig och gett mig lika mycket kärlek som minst två personer ihop och som alltid funnits där för mig vilken tid på dygnet det än varit. Jag har verkligen vunnit förstapriset i mammalotteriet och det skulle ja inte byta ut mot alla pappor i världen. Jag är egentligen mest rädd för att själv få barn med någon som sedan kommer visa sig skita i vilket i framtiden. Jag har en sån bestämd bild i huvudet på alla saker jag ska göra ihop med min familj den dagen jag själv har en och den ska inte ändras. Vi ska göra så mycket familjesaker att våra barn kommer att trötta på oss!

Ja det var mina spontana tankar på farsdag. Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här mer än att man inte ska lämna sina barn. Jag vet att det är fler än jag som inte sitter på farsdagsiddag ikväll av olika anledningar och jag ville också bara säga hej, jag är också en av dom och vi är inte ensamma. Puss på er och pussa extra mycket på era föräldrar ikväll "

 

Text tagen från Aina Lesses blogg



Kommentarer
Postat av: Lars

<3 <3 <3

2014-11-12 @ 13:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: