BALSAMMETODEN

 
 
Som en del av mina närmsta vänner vet så har jag hållt på med Balsammetoden ett bra tag nu! snart över två år skulle jag tro! Jag började med Balsammetoden för mitt hår var ständigt frissigt och väldigt torrt av sig och jag upplevde att det ALDRIG ville växa en cm, det bara var liksom.
Nu kanske dem flesta tänker "Vadå tvättar du bara med balsam? blir inte håret fettigt/äckligt då?" svar: Nej.
Jag använder mig oftast av två stycken olika balsam, ett "lättare" i hårbottnen, d.v.s. ett som inte är så vårdande och då använder jag Coop Xtra's egna balsam som är väldigt "lätt" och som dessutom är jättebilligt! Sen i längderna använder jag oftast ett repairing balsam, jag varierar för tillfället mellan Franck Provost Expert Repair Balsam och TRESemmé Nourishing Moisture Conditioner, jag låter dessa sitta i ca 10 min innan jag duschar ur dem. När jag är klar så drar jag i lite av Loréal Studio MineralFX Invisi'Gel i topparna så dem ej ska flika upp sig när lockarna kommer tillbaka, sedan låter jag det självtorka.
I början var jag även väldigt skeptiskt till detta och trodde att håret endast skulle bli fettigt när man tvättade det med balsam, men det är ju så att håret måste ju vänja sig.
Men som sagt, jag har hållt på med detta i över två år så jag är ju helt klart nöjd och känner att Balsammetoden funkar mycket bättre för mig och mitt hår än vad shampoo gör.
Mitt hår har växt SÅ mycket bättre och blivit SÅ mycket friskare sen jag började med det här och allt jag kan säga är att jag VERKLIGEN rekommenderar det!
Om ni är intresserade av detta men vet inte riktigt hur ni ska börja så kan ni gå in och läsa på www.balsammetoden.n.nu  eller www.balsammetoden.com där ger dem jättebra tips på hur man ska gå tillväga steg för steg! Det finns även en app för Balsammetoden som man kan ladda ned! den heter "Balsammetoden" den kostar ca 7kr men det är den värd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: